Prawie 5 tys. klientów w podkarpackich placówkach ZUS w dwa dni po otwarciu sal obsługi klientów

W poniedziałek, 4 maja, przywrócona została bezpośrednia obsługa klientów w placówkach ZUS. W ciągu dwóch dni od otwarcia sal obsługi klientów – łącznie we wszystkich placówkach ZUS na Podkarpaciu obsłużono blisko 5 tysięcy osób. Oddziały ZUS (wraz z podległymi jednostkami) w naszym województwie obsłużyły: 1772 osób (Oddział w Jaśle) i 2980 (Oddział w Rzeszowie).

„Od poniedziałku sale obsługi klientów pracują w standardowych godzinach. Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem” – mówi Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podkarpackiego.

Jak podkreślają w ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający placówki ZUS nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji.
Najwięcej osób było dopytać się o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP.

„Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez Internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej” – dodaje rzecznik.

Źródło: ZUS