ZUS na Podkarpaciu wypłacił już ponad 59 mln na wyprawkę szkolną “Dobry start”

Od 1 lipca można składać wnioski o świadczenie z programu “Dobry Start”, czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. Dokumenty można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną a świadczenie będzie wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy. Jeśli wniosek złożymy do końca sierpnia, pieniądze otrzymamy najpóźniej 30 września 2023 r., z kolei jeśli wniosek złożony zostanie później, świadczenie ZUS wypłaci w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.

„Od roku szkolnego (2021/2022) to Zakład Ubezpieczeń Społecznych przyznaje i wypłaca świadczenie z programu +Dobry Start+, czyli tzw. 300 plus na wyprawkę szkolną. W ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Aktualnie na Podkarpaciu złożonych zostało już 143 tys. Wniosków, a łączna kwota wypłat przekroczyła 59 mln zł. – wskazuje Wojciech Dyląg – regionalny rzecznik prasowy ZUS w woj. podkarpackim.

Programu “Dobry start” to 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka. Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać od 1 lipca do 30 listopada 2023 roku. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września. Składamy je wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej, portalu Emp@tia lub aplikacji mZUS. Obecnie w ramach bieżącego naboru wniosków – z powiatu stalowowolskiego wpłynęło już ponad 1,2 tys. wniosków. – dodaje rzecznik.

Na PUE ZUS specjalny kreator wniosków o świadczenia z “Dobrego Startu” poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. Na wniosku – oprócz innych danych – należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.

Również zawiadomienia dotyczące świadczeń “300 plus” będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.

Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Wojciech Dyląg
regionalny rzecznik prasowy
w województwie podkarpackim